KotiVinkkejä kotiinSe on psykologinen juoni, joten miksi teille myydään appelsiineja punaisessa verkossa?

Se on psykologinen juoni, joten miksi teille myydään appelsiineja punaisessa verkossa?

Oletko koskaan miettinyt, miksi appelsiinit päätyvät niin usein punaisiin verkkoihin ja sitruunat keltaisiin? Se ei ole sattumaa! Tämän värivalinnan takana on fiksu markkinointiliike, joka vaikuttaa tehokkaasti ostopäätöksiimme.Osoittautuu, että punainen verkko ei ole vain käytännöllinen kääre, vaan myös työkalu, joka manipuloi käsitystämme hedelmästä..

Monille meistä tuorepuristettu appelsiinimehu on olennainen osa aamua.Mutta oletko koskaan miettinyt, miksi appelsiinit supermarketeissa on aina kääritty punaisiin verkkoihin? Saatat ajatella, että se on sattumaa, mutta itse asiassa se on näppärä markkinointitemppu huomion kiinnittämiseksi.Vaikka se saattaa ensi silmäyksellä tuntua merkityksettömältä, punaisen verkon valitseminen on harkittu strategia, joka vaikuttaa ostopäätökseesi.

Punainen verkko – illuusio, joka toimii

Tämä ilmiö tunnetaan ’konfetti-illuusiona’.Mistä on kyse? No, kun asetamme appelsiinin punaiseen ruudukkoon, aivomme vertaavat automaattisesti hedelmän väriä taustan väriin.Tämän seurauksena oranssi näyttää voimakkaammin oranssilta, ts.j.kypsempi ja mehukkaampi.Sama koskee sitruunoita, jotka näyttävät keltaisemmalta keltaisessa ruudukossa.

Miksi se toimii?

Käsityksemme väreistä on suhteellinen ilmiö.Tämä tarkoittaa, että näkemämme väri riippuu ympäristöstä.Jos esimerkiksi katsomme harmaata neliötä valkoisella taustalla, se näyttää tummemmalta kuin sama harmaa neliö mustalla taustalla.Sama tapahtuu appelsiineille punaisissa ruudukoissa.

Konfetti-illuusio käytännössä

Tieteelliset tutkimukset vahvistavat, että konfetti-illuusio toimii.Kuluttajat, jotka näkevät appelsiineja punaisissa verkoissa, pitävät niitä kypsemmiksi, maukkaammiksi ja houkuttelevammiksi kuin ne, jotka makaavat vapaasti.Tämän seurauksena he tavoittelevat useammin hedelmiä, jotka on kääritty värikkäisiin verkkoihin.

Miksi supermarketit käyttävät tätä temppua?

Supermarketit tietävät hyvin, kuinka aivomme toimivat.Siksi he käyttävät erilaisia ​​markkinointitemppuja kannustaakseen meitä ostamaan.Punaiset verkot appelsiineille ovat vain yksi monista esimerkeistä.

Muita markkinointitemppuja kaupoissa.

  • Tuotesijoittelu: Kalliimmat tuotteet sijoitetaan yleensä silmien korkeudelle herättämään huomiomme.
  • Valaistus: Lämmin, keltainen valo tekee ruoasta houkuttelevamman.
  • Musiikki: Taustamusiikki vaikuttaa tunteisiimme ja rohkaisee pysymään pidempään kaupassa.
  • Tarjoukset: 99 senttiin päättyvät hinnat viittaavat siihen, että tuote on halvempi kuin se todellisuudessa on.
  • Kuinka suojautua siltä?

    Vaikka markkinointitemput ovat tehokkaita, voimme suojautua niiltä.Riittää, kun olemme tietoisia näistä mekanismeista ja teemme ostopäätökset tiedon perusteella.Kiinnitä huomiota tuotteiden laatuun, ei vain niiden ulkonäköön.Vertaile hintoja ja lue tarroja.

    Matty
    Matty
    Olen Matty, intohimoinen matkailija ja seikkailun etsijä. Rakastan tutkia uusia paikkoja, kokea paikallisia kulttuureja ja jakaa vinkkejä sekä tarinoita matkoistani. Liity seuraani, kun kuljemme yhdessä maailman upeimpiin kohteisiin ja löydämme piilotettuja helmiä.

    JÄTÄ VASTAUS

    Kirjoita kommenttisi!
    Kirjoita nimesi tähän

    Suosituimmat

    Ei enää kahvinporojen poisheittämistä. Se ei sovellu vain kasvien lannoittamiseen, vaan myös puhdistamiseen.

    7. 10. 2024 (Kuva: shutterstock/Nor Gal). Kun olet nauttinut tästä herkullisesta juomasta, älä koskaan enää heitä kahvinporoja pois. Voit käyttää niitä uudelleen kotonasi. Nämä...

    Sekoita ne astiaan ja aseta ikkunalaudalle tai kaappiin. Hämähäkit, hyönteiset ja muut ei-toivotut vieraat pakenevat.

    7. 10. 2024 (Kuva: yksityinen arkisto). Syksy voi vaikuttaa turvalliselta vuodenajalta niille, jotka eivät nauti hämähäkkien ja hyönteisten seurasta. Kuitenkaan mikään ei voisi olla...

    Vaatteiden silittäminen ilman silitysrautaa. Opi yksinkertaisia keinoja, joilla säästät aikaa.

    7. 10. 2024 (Kuva: shutterstock.com/Natali Kuzina). Joistakin askareista pidämme enemmän, kun taas toiset ovat vähemmän mieluisia. Silitys kuuluu kiistatta jälkimmäiseen ryhmään. Tässä artikkelissa tarjoamme...

    Mikä kynttilän täyte palaa pisimpään? Kiinnitä huomiota yhteen elementtiin. Mitä pienempi, sitä parempi.

    6. 10. 2024 (Kuva: shutterstock/less.talk). Pyhäinpäivä lähestyy nopeasti. Kynttilöitä ja täytekakkuja on jo ilmestynyt kauppoihin. Jos haluat niiden palavan mahdollisimman pitkään, huolehdi yhdestä asiasta...

    Viimeaikaiset kommentit